راهنمای خرید کفش زنانه

راهنمای خرید کفش زنانه

راهنمای خرید کفش زنانه

وقتی صحبت از خرید کفش زنانه به میان می‌آید، حتما یاد این ضرب‌المثل معروف می‌افتیم که می‌گوید “پا قلب دوم آدم است”. این ضرب‌المثل قدیمی می‌خواهد بر اهمیت راحتی و سلامت پاها تاکید کند. اما شما چطور می‌توانید از پاهای‌تان مراقبت کنید تا همیشه احساس راحتی و سلامتی داشته باشند؟ پاسخ این سوال در خرید یک کفش مناسب است.

کفشی که بتواند هم نیاز شما در استایل‌تان  را برآورده کند و هم سلامت پاهای‌تان را تامین کند. اما وقتی موضوع خرید کفش برای خانم‌ها به میان می‌آید، انتخاب کمی سخت‌تر می‌شود. زیرا نیاز خانم‌ها به کفش تنوع بیشتری دارد. همانطور که می‌دانید هر خانمی در کمد کفش‌هایش حداقل به یک کفش پاشنه بلند، یک کفش رسمی، یک کفش اسپرت و یک صندل نیاز دارد.

حالا تصور کنید که توجه به معیار زیبایی و راحتی در این انتخاب‌ها چقدر می‌تواند مشکل باشد. به همین دلیل ما برای شما مطلبی در خصوص راهنمای خرید کفش زنانه آماده کرده‌ایم که در ادامه جزئیات زیادی از آن برایتان خواهیم گفت.

 

انواع کفش‌های زنانه و کاربری آنها

همانطوری که قبلا به آن اشاره کردیم کفش‌‌های زنانه از تنوع زیادی برخوردار هستند. اما هنگام خرید کفش زنانه شما باید در نظر بگیرید که کدام یک از انواع کفش‌ها می‌توانند برای شما کاربردی‌تر باشند. یعنی اینکه شما بیشتر مخاطب کدام مدل کفش هستید. در ادامه این متن دسته‌بندی مختصر و مفیدی از انواع کفش‌های زنانه و کاربری‌شان را خواهید دید که به شما در انتخاب بهتر کمک خواهد کرد.

کفش اسپورت

اگر شما در طول روز زمان زیادی را بیرون از خانه می‌گذرانید حتما خرید کفش اسپرت برای شما انتخاب بهتری است. زیرا این کفش‌ها آستانه تحمل بیشتری را در پاها ایجاد می‌کنند و در نتیجه شما کمی دیرتر متوجه خستگی پاهایتان می‌شوید.

کفش رسمی

هر خانمی در کمد کفش‌هایش نیاز به حداقل یک کفش رسمی دارد. زیرا این کفش‌ها می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای یک دعوت رسمی به رستوران یا برای یک قرار کاری باشند. این نوع از کفش‌ها می‌توانند ساختار رسمی‌تری داشته باشند مثلا از متریال چرم درست شده باشند و با یک پاشنه 1 الی 3 سانتی ظاهر رسمی‌تری به خود بگیرند.

کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند معمولا بخش جدانشدنی یک میهمانی برای خانم‌ها است. کفش‌ پاشنه بلند زنانه را نمی‌توان در دسته کفش‌های راحت قرار داد، زیرا تحمل آنها بیشتر از 2-3 ساعت کار آسانی نیست. اما به هر شکل بدون آنها هم نمی‌شود از پس برخی میهمانی‌های رسمی برآمد.

صندل

صندها یکی از کاربردی‌ترین انواع کفش‌های زنانه هستند. صندل‌ها می‌توانند هم درون خانه و هم خارج از آن گزینه خوبی برای یک دعوت دوستانه یا یک میهمانی داخل خانه باشند. هر خانمی احتمالا چند صندل درون کمد مربوط به کفش‌هایش دارد که شکل آن و کاربری‌اش با دیگری متفاوت است.

 

رقابت میان کفش‌های پاشنه بلند و کفش‌های پاشنه کوتاه

انتخاب بین این دو گزینه برای خانم‌ها کمی سخت است. زیرا کفش‌های پاشنه کوتاه و اسپورت کفش‌های راحت‌تری هستند اما در عین حال نمی‌شود از وسوسه و زیبایی کفش‌های پاشنه بلند هم به سادگی گذشت. خانم‌ها این را به خوبی می‌دانند که کفش‌های پاشنه بلند اعتماد به نفس و استایل جذابی به آدم می‌بخشند و شیک‌تر به نظر می‌رسند. اما موضوع این است که آیا این جذابیت و شیک به نظر رسیدن به راحتی کم این کفش‌ها می‌چربد یا نه! به همین دلیل همیشه رقابت و انتخاب سختی میان این دو نوع کفش برای خانم‌‌ها وجود دارد.

و در نهایت نیاز و انتظار شما از کفش‌تان و البته سلیقه‌تان این انتخاب را قطعی و منجر به خرید می‌کند.

مزایای کفش پاشنه بلند زنانه

درست است که کفش‌های پاشنه بلند کفش‌های آسانی نیستند و پزشکان پوشیدن آنها را خصوصا به طور مداوم پیشنهاد نمی‌کنند، اما این کفش‌ها مزایا و محاسنی هم دارند که ما را بارها به خریدشان وادار می‌کنند. در زیر برخی از مزایای کفش پاشنه بلند زنانه را برای شما نام خواهیم برد:

  • افزایش قد:

اولین موردی که ما را برای خرید کفش پاشنه بلند وسوسه می‌کند این است که با کفش پاشنه بلند قد بلندتر به نظر می‌رسیم و لباس‌مان شیک‌تر از حالت عادی‌اش روی تن‌مان می‌ایستد.

  • خوش استایل شدن:

مورد بعدی که می‌شود به آن به عنوان یکی از مزایای کفش پاشنه بلند اشاره کرد این است که کفش‌های پاشنه بلند به دلیل ساختار و ارتفاعی که دارند، فرم بدن شما را کشیده‌تر و سرحال‌تر به نظر می‌رسانند. مثلا وقتی کفش پاشنه بلند می‌پوشید ،احتمال احساس می‌کنید که ساق پاهایتان کمی کشیده‌تر، سرشانه‌هایتان کمی صاف تر و قوس کمرتان کمی بیشتر به نظر می‌رسد. این مجموع کنار هم شما را خوش استایل‌تر به نظر می‌رساند.

  • کاهش بافت چربی و عضله‌ای شدن ساق پا:

حتما می‌دانید که پاشنه‌های بلند باعث می‌شوند عضلات پا فشار بیشتری را تحمل کنند و در نتیجه همین فشار بافت چربی ساق پا شروع به تحلیل رفتن می‌کند. به همین دلیل وقتی کفش پاشنه بلند می‌پوشید ساختار پاهای‌تات عضلانی‌تر، کشیده‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

 

معایب کفش پاشنه بلند زنانه

همانطور که صادقانه از مزایا و امتیازاتی که کفش پاشنه بلند به شما می‌دهد صحبت کردیم، حالا هم وقت صحبت درباره معایب و مشکلاتی است که کفش‌های پاشنه بلند زنانه می‌توانند موجب آن شوند. برخی از معایب کفش‌های زنانه پاشنه بلند عبارتند از:

  • احساس در پا و کمر

اولین عیب و نشانه استفاده طولانی از کفش پاشنه بلند احساس درد زیاد در کف پا، کمر و ساق پا است. که لازم است بدانید این درد و خستگی در صورت ادامه‌دار بودن و بی‌توجهی می‌تواند مشکلات جدی در ناحیه کمر و ستون فقرات برای شما ایجاد کند.

  • فشار به زانوها

یکی از عیب‌های دیگر استفاده از کفش‌های پاشنه بلند فشاری است که به زانوها وارد می‌شود. همانطور که گفتیم کفش‌های پاشنه بلند قوی کمر شما را بیشتر می‌کنند، این قوس فشار زیادی به زانوهایی که روی ارتفاع بلند پاشنه‌ها قرار گرفته‌اند را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توانند خطرات جدی مانند آسیب کشکک زانو و دردهای شدید را در پی داشته باشند.

  • آسیب به تاندون آشیل

خطر دیگری که می‌تواند شما را با استفاده مداوم از کفش‌های پاشنه بلند تهدید کند، خطر کشیدگی و پارگی تاندول آشیل است که در پشت ساق پاهایتان قرار گرفته است. همانطور که قبلا گفتیم کفش پاشنه بلند ساق پا را عضلانی‌تر و سفت‌تر می‌کند. سفت شدن بیش از حد این ناحیه منجر به کشیدگی و کوتاه شدن تاندون آشیل می‌شود و در نتیجه می‌تواند خطر پارگی را هم در پی داشته باشد.

 

بحث انتخاب کفش بحثی کاملا ترجیحی و سلیقه‌ای است. شما می‌توانید با ترازو و معیارهای خودتان کفش موردعلاقه‌تان را بسنجید و انتخاب مورد نیازتان را داشته باشید. اما پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات فوق را هم در انتخاب‌تان کمی سهیم کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد