راهنمای خرید کفش مردانه

راهنمای خرید کفش مردانه

راهنمای خرید کفش مردانه

انتخاب یک کفش مناسب می‌تواند تمام کننده استایل شما و امضای خوش پوشی‌تان باشد. اما شاید این پروسه برای آقایان آنقدر که پیش بینی می‌شود آسان نباشد! زیرا یک انتخاب خوب در خرید کفش مردانه، نیاز به توجه به جزئیات زیادی دارد.

جزئیاتی که هم راحتی پاهایتان را فراهم می‌کند و هم تکمیل‌کننده زیبایی ظاهرتان است. یعنی اصلا آسان نیست که بتوانیم کفش مردانه‌ای که هم متناسب با نیازمان باشد، هم شیک باشد و هم از نظر اندازه و راحتی و کاربرد ما را دچار مشکل نکند تهیه کنیم. بنابراین می‌توان انتظار داشت که خرید کفش مردانه مناسب هم اصول و قواعدی دارد که به کمک آنها می‌توانیم انتخاب درست‌تری را به کمدمان اضافه کنیم.

 

5 نکته مهم در خرید کفش مردانه

  • سایز پاها و سایز کفش

شکی نیست که حتما می‌دانید اولین و مهم‌ترین معیار در خرید کفش انتخاب سایز مناسب است. زیرا کفشی که با سایز پاهای شما تناسب نداشته باشد به هیچ عنوان به درد شما نخواهد خورد. بنابراین حتما با توجه به جدول سایز بندی که بر اساس طول پا سایز پاهایتان را مشخص می‌کند، از سایز پاهایتان مطمئن شوید.

  • کاربری و نوع نیازتان را مشخص کنید

بدیهی است که انتخاب یک کفش با توجه نیاز ما می‌تواند گزینه‌های متفاوتی برای خرید در اختیار ما قرار دهد. بنابراین نکته‌ای که حتما در خرید کفش باید در نظر بگیرید نوع نیاز و کاربری‌تان است. مثلا اینکه نیاز شما یک کفش کار است یا یک کفش برای میهمانی و یا کفشی که بتوانید به صورت روزانه از آن در استایل‌تان استفاده کنید.

  • برای خرید کفش جوراب مناسب همراه‌تان داشته باشید

شاید برایتان جالب باشد بدانید که جورابی که هنگام تست و پرو یک کفش استفاده می‌کنید هم جز نکاتی است که در خرید کفش اهمیت قابل توجهی دارد. مثلا اگر شما همیشه از جوراب‌هایی که کلفت‌تر و ضخیم‌تر هستند استفاده می‌کنید باید هنگام خرید کفش نیز با چنین جورابی آن را تست کنید، تا بعدا مشکلی در سایز کفش نداشته باشید.

اما بهتر این است که هنگام خرید کفش کژوال یا کفشی که به طور روزانه قصد استفاده از آن را دارید جورابی بپوشید که نه ضخیم باشد و نه نازک. اما مثلا اگر برای خرید کفش کوهنوردی به فروشگاه می‌روید، بهتر است کفش‌تان را با جوراب مناسب کوهنوردی تست کنید.

  • به راحتی کفش دقت کنید

انتخاب کفش آقایان حساسیت بیشتری دارد. به این دلیل که آقایان معمولا زمان قابل توجهی از روز را در کار سپری می‌کنند. شرایط کار به خودی خود وضعیت راحتی برای پاها و کمر ندارد. بنابراین اگر در انتخاب کفش به راحتی آن توجه نشود عوارض بدی را در پی خواهد داشت. توجه به اینکه مثلا کفی کفش استاندارد باشد، وزنش سبک باشد و به خوبی پاهایتان را در خودش جا دهد، برای سلامتی پاها و راحتی آنها بسیار مهم است.

  • کفش تنگ نخرید

توجه داشته باشید هنگام خرید کفش، کفشی را که کاملا کیپ پاهای‌تان است انتخاب نکنید. زیرا در چنین کفشی پاهای‌تان فضایی برای راحتی ندارند. منظور از داشتن فضای راحت به هیچ عنوان تشویق شما به خرید کفشی که یک سایز به پای‌تان بزرگ است نیست! منظور این است که کفش سفت به پاهای‌تان نچسبیده باشد. به این دلیل که بعد از گذشت چند ساعت (نشستن زیاد یا سرپا ماندن زیاد) پاها کمی ورم می‌کنند و دچار خستگی می‌شوند. در این مواقع کفش تنگ امان شما را خواهد برید و کلافه‌‌تان خواهد کرد.

 

نکاتی درباره تغییر سایز پاها و سایز کفش

شاید برایتان جالب باشد بدانید که خرید کفش هم زمان مشخصی دارد. چرا؟ به این دلیل که در ساعات مختلف شبانه روز و همچنین پس از برخی از فعالیت‌ها سایز پای شما با سایز نرمال و همیشگی‌اش متفاوت می‌شود. بنابراین اگر به این تغییر سایز پا آگاه نباشید، احتمال اینکه در زمان اشتباه کفشی با سایز اشتباه بخرید بسیار زیاد است. ما چند مورد مهم که موجب تغییر سایز پا می‌شوند را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

  • صبح‌ کفش نخرید

عجیب است اما صبح‌ها به هیچ عنوان زمان مناسبی برای خرید کفش نیستند. به این دلیل که صبح‌ بدن شما و خصوصا پاهایتان به دلایل فیزیولوژیکی دچار تورم می‌شوند. بنابراین اگر شما صبح به خرید کفش بروید، احتمالا با کفشی که چند ساعت بعد متوجه خواهید شد برایتان بزرگ است به خانه باز خواهید گشت.

  • بهترین زمان برای خرید کفش

از آنجایی که سایز پاها در شرایط مختلف متغیر است بهتر است زمان مناسبی را برای خرید کفش انتخاب کنید. بهترین زمان برای خرید کفش بعد از ظهر و میانه روز است. زیرا در پایان روز بخاطر فعالیت‌ زیاد یا سرپا ماندن زیاد پاها کمی متورم می‌شوند و ممکن است این موضوع شما را در انتخاب سایز دچار اشتباه کند.

  • بعد از ورزش و فعالیت زیاد کفش نخرید

فعالیت‌های ورزشی سنگین باعث تغییر سایز پا می‌شود. همانطوری که بعد از ورزش بدن به اصطلاح ورزشکاران دم می‌کند و حجم بیشتری می‌گیرد، پاها نیز بعد از فعالیت‌های ورزشی به دلیل افزایش گردش خون متورم می‌شوند. بنابراین ممکن است برای تست کفش خیلی مناسب نباشند.

  • خلاصه اینکه کفش‌هایتان را قبل از خرید حتما تست کنید

همانطور که توضیح دادیم بنا به دلایل مختلفی در طول روز ممکن است با تغییر سایز پا مواجه شویم. بنابراین سعی کنید بدون اینکه کفشی را تست کنید یا اینکه چند قدم با آن راه بروید، اقدام به خریداری‌ آن نکنید. مثلا ممکن اصلا سایز پای شما همیشه 43 باشد.

اما حالا قرصی استفاده می‌کنید که خیلی نامحسوس موجب تورم دست و پای‌تان می‌شود. بنابراین احتمالا بهتر است که در چنین دوره‌ای کفشی که سایز 43 و نیم یا 44 است استفاده کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما کفش‌تان را پیش از خرید تست کنید تا با چالش‌های این چنینی مواجه نشوید.

یکی از عیب‌های دیگر استفاده از کفش‌های نا مناسب فشاری است که به زانوها وارد می‌شود. همانطور که گفتیم کفش‌هاینا مناسب کمر شما را بیشتر می‌کنند، این فشار زیاد به زانوها که روی  پاشنه‌ها قرار گرفته‌اندخطر آسیب را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توانند خطرات جدی مانند آسیب کشکک زانو و دردهای شدید را در پی داشته باشند.

راهنمای اندازه گیری سایز پا

اگر از سایز پاهایتان اطمینان ندارید ما یک روش بسیار ساده برای بدست آوردن عدد سایزتان به شما معرفی می‌کنیم. برای این کار به یک کاغذ سفید، یک خودکار و یک خط‌کش نیاز دارید. ابتدا یکی از جوراب‌هایی که معمولا در استایل روزانه‌تان از آنها استفاده می‌کنید را بپوشید و بعد کف یکی از پاهایتان رو کاغذ سفید قرار دهید. درست نقطه شروع بلندترین انگشتتان را روی کاغذ علامت بگذارید و بعد درست روی نقطه پایان پاشنه پای‌تان هم علامتی روی کاغذ بگذارید. حالا پا را از روی صفحه برداشته و به کمک خط‌کش طول این تو نقطه را اندازه بگیرید. عدد بدست آمده را به راحتی می‌توانید در یک جدول راهنمای سایز، تبدیل به سایز پاهایتان کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد