با انتخاب کفش منا سب استایلتون رو کامل کنید

با انتخاب کفش منا سب استایلتون رو کامل کنید

انتخاب کفش مناسب : داشتن یک استایل کامل و بی‌نقص بدون‌ شناخت از انواع مدل‌های کفش‌ و ویژگی‌های منحصر به فرد هر مدل، تقریبا غیر ممکنه!
به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا چند تا از پرطرفدارترین مدل‌های کفش مردانه رو بهتون معرفی کنیم و ‌استایل متناسب با هر مدل کفش رو‌ به طور خلاصه براتون توضیح بدیم.

اگر اهل پوشیدن بوت هستید ،یک بوت چوکا می تونه با تمام لباس های شما ست بشه این بوت ها که تا زیر مچ هستن ،با شلوار پارچه ای ،جین یا کتان قابل استفاده هست وحتی با کت وشلوار های رسمی هم کاربرد دارن.
تاریخچه بوت چوکا

با توجه به شباهت آن با بوت جادپور، نام چکمه چوکا و این‌که توسط بازیکنان چوگان استفاده می‌شده است، به‌راحتی این فرض را به وجود می‌آورد که بوت چوکا در هند در بین یگان‌های ارتش انگلیس که بازی چوگان را انجام می‌داده‌اند سرچشمه گرفته و متعاقباً همانند هر نوع بوت مردانه به سرعت راه خود را به صنعت مُد غرب باز کرده است.

این واقعیت که چکمه چوکا برای اولین بار در سال ۱۹۲۴ در ایالات متحده توسط دوک ویندزور پوشیده شده است، او پیش از این به هند سفر کرده بود و در عین بازی چوگان چند جفت چکمه چوکا را با خود به کشور آورده بود. متعاقباً، دوک این بوت را به‌طور مرتب در میان مردم می‌پوشید، به‌همین‌دلیل به محبوبیت آنها در نزد مردان غربی دامن زد.

منشأ این کفش با این واقعیت تقویت می‌شود که ارتش انگلیس به‌طور استاندارد نوعی از چکمه چوکا را که در جنگ‌های بیابانی جنگ جهانی دوم پوشیده می‌شد را تولید کرده بود. این چکمه‌ها به عنوان پوتین کویری شناخته می‌شدند و به جای زیره چرمی دارای زیره رابـر (ماده پلاستیکی) می‌بودند.

هرچه ماهیت دقیقی از مبدأ این بوت داشته باشیم، اما به اندازه اینکه چکمه‌های چوکا یکی از محبوب‌ترین کفش‌های مردانه در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ بودند، نمی‌تواند نشان‌دهنده تاریخچه اصلی این بوت‌ها باشد. چکمه‌های چوکا جایگزینی راحت برای ست شدن با هر نوع پوشش رسمی و کژوال مردانه هستند.

یکی از طرفداران سرسخت بوت چوکا و چکمه کویری، «استیو مک کوئین» بازیگر هالیوود بود که سبک و سیاق پوشش او در دهه ۶۰ و ۷۰ زبان زد دنیای مد بود.

اگر اهل پوشیدن شلوارهای پارچه ای خنک با تیشرت تو فصل تابستون هستین ،پس حتما برای انتخاب کفش به یک صندل مردونه نیاز دارید صندل های مردونه خنک وسبک هستند ودر عین راحتی ،استایل تابستونیتون رو کامل می کنند
اگر از طرفداری استایل کژوال هستید ومعمولا با یک شلوار جین آبی یا مشکی همه جا ظاهر میشن کفش کالج بهترین انتخاب برای شما است .کفش کالج رو میتونید با شلوار کتان هم بپوشید .یادتون باشه هر چه قدر کالج ساده تر ،تیره تر وبراق تر باشه رسمی تره ومتونه یه استایل نیمه رسمی شیک براتون بسازه.

 

کفش کالج چیست؟

کفش کالجچیست؟ کالج یک کفش تخت یا پاشته کوتاه است که قابلیت انطباق بالایی داشته و به شما اجازه می‌دهد تا آن را با هرآنچه که دلتان می‌خواهد ترکیب و ست کنید. بسیاری از انواع کالج از جنس چرم و نبوک هستند که دلیل استفاده از آن‌ها در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته است.

۳ ویژگی کفش کالج
  • کالج ماهیتا یک کفش بدون بند است، اما در انواع خاص آن از بندهای بسیار کمی نیز استفاده می‌شود.
  • زیره تخت یا پاشنه‌ی کوتاه، ویژگی مهم و دوم کالج است.
  • چرم یا نبوک، جنس اکثر کفش‌های کالج است.
نحوه ست کردن کفش کالج در ۴ استایل متفاوت

کلید ساخت یک استایل با کالج این است که ابتدا دیگر اجزای استایل‌تان را به درستی انتخاب کرده و سپس آن را با یک جفت کالج به اتمام برسانید. در این مقاله راه‌های متفاوت ساخت یک استایل با کالج را خواهیم دید.

۱ – ست کفش کالج با استایل روزمره و لباس‌های سرهمی

زمانی که حرف از کالج در میان باشد، کفش کالج در یک استایل روزمره، اولین چیزی است که در ذهن تصویر می‌شود. شلوارهای جین، شومیزهای روزمره، لباس‌های سرهمی و … را از قلم نیندازید.

۲ – ست کفش کالج با استایل راک اند رول

شاید یکی از ساده ترین راه های پوشیدن کفش کالج مورد علاقه تان، ست کردن آن با یک استایل راک اند رول باشد. یک جین رنگ تیره به تن کنید و پس از آن به سراغ کت یا کاپشن چرم خود بروید. البته لایه‌ی زیرین رنگ روشن را فراموش نکنید. حالا تنها چیزی که این استایل را کامل می کند، یک جفت کفش کالج است.

۳ – کالج در یک استایل تک رنگ

کالج به قدری انعطاف پذیر است که به راحتی در استایل‌های Bold یا تک رنگ، به کار می‌رود. در این نوع استایل، ترجیحا از کیف، کالج یا مانتویی استفاده کنید که پارچه‌های طرح‌داری دارند.

۴ – ست کفش کالج با تیپ اداری

استایل اداری یکی از پرکاربردترین تیپ‌های موقعیتی است. برای ست کردن کفش کالج با استایل اداری، بهتر است که از انسجام رنگ‌های تیره بپرهیزید. با رنگ‌هایی که از میان آن‌ها حق انتخاب دارید، بازی کنید و از استفاده از یک رنگ بپرهیزید.

چیزی که واضح است، ویژگی‌های کفش کالج موجب شده که این کفش سال‌های زیادی عضو ثابت و همیشگی فشن باشد و قطعا در آینده نیز خواهد بود. انعطاف‌پذیری کالج بسیار بالاست و همان‌طور که دیدید، ست کردن کفش کالج با استایل‌های متنوع بسیار راحت است. اگر هنوز یکی از آن کالج‌های راحت را در کمد خود ندارید، شاید وقت تجدید نظر باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد