چطور کفش چرم رو یک سایز بزرگتر کنیم!

چطور کفش چرم رو یک سایز بزرگتر کنیم!


بی‌دقتی موقع خرید کفش، پرو کردن کفش با جوراب اشتباه، خرید اینترنتی از سایت‌هایی که امکان تعویض کالا ندارن یا عوامل مختلف دیگه ممکنه باعث بشن صاحب کفشی بشیم که یک سایز یا نیم سایز برامون کوچیکه و یکمی پاهامون رو اذیت می‌کنه!

کفش های چرم به مرور زمان جا باز می کند اما شاید تمایل داشته باشید به روند افزایش سایز کفش های چرمتان سرعت ببخشید. در این مقاله سعی کرده ایم به این سوال اساسی پاسخ بدهیم ” آیا کفش چرم جا باز می کند ؟ چگونه؟!”

ما براتون مجموعه‌ای از راه‌‌حل‌ها رو جمع‌آوری کردیم که تجربه ثابت کرده به کفشتون آسیبی وارد نمی‌کنن؛ اما باعث می‌شن کفشتون یک مقدار گشادتر بشه

با استفاده از سشوار !

یک جوراب کلفت بپوشید .

30 ثانیه داخل کفش رو با سشوار حرارت بدید وبعد کفش رو با جوراب کلفت بپوشید وراه بروید.

به درز ها وقسمت های چسب خورده دقت کنید که حرارت باعث باز شدنشون نشه.

با استفاده از روزنامه ی خیس!

روزنامه رو مچاله وخیس کنید ،اونهارو جوری داخل کفش قرار بدین که باعث غیر عادی شدن ظاهر کفشتون نشه.صبر کنید تا روزنامه ها خشک بشن وبعد اون ها رو از داخل کفش در بیارید.

با استفاده از دانه های جو!

گاوچران ها از این راهکار برای جا باز کردن کفش  های چرم استفاده می کردند. جو یا هر دانه ای که به وسیله ی آب متورم می شود را درون کفش قرار دهید و روی آن آب بریزید.

پس از گذشت یک شب و پس از آنکه دانه ها متورم شدند آن ها را خارج کرده و کفش را بپوشید تا با سایز پا همگونی پیدا کنند.

این یک روش قدیمی برای بزرگ تر کردن کفشه وهمیشه جواب میده!

با استفاده از الکل مالشی وآب!

الکل مالشی وآب رو به میزان 50-50 ترکیب کنیدوداخل کفش اسپری کنید. این کار رو چند بار بعد از خشک شدن آب والکل تکرار کنید تا کفش به میزان دلخواه شما تغییر سایز بده !

 
جا باز کردن کفش چرم با استفاده از روش انجماد

این روش برای جا باز کردن کفش چرم می تواند موثر باشد. یک نایلون فریز را پر از آب کنید و درون کفش قرار دهید طوری که تمام سطح درونی کفش را پوشش دهد. سپس کفش را درون یک نایلون فریز دیگر قرار دهید که تا حد امکان با رطوبت در تماس نباشد. بعد از آن کفش را درون فریزر قرار دهید.

در هنگام قرار دادن کفش چرم درون فریزر دقت کنید که فشاری روی کفش نباشد و کفش روی سطح صاف قرار داشته باشد.

پس از گذشت یک شبانه روز وقتی مطمئن شدید که نایلون درون کفش چرم به صورت کامل منجمد شد، کفش را از فریز بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا یخ ذوب شود.

گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از سیب زمینی

یک سیب زمینی بزرگ را پوست کنده و درون کفش خود فشار دهید تا کفش تان ورم کند. یک شب اجازه دهید سیب زمینی درون کفش تان بماند . این روش نه تنها کفش را گشاد می کند بلکه سبب می شود بوی بد کفش از بین برود .

استفاده از قالب کفش

قالب کفش دارای جنس های مختلف و شکل پا است که با پیچ هایی می توان آن را از طول و عرض تنظیم کرد و به اندازه پا در آورد. گشاد کردن کفش با قالب زمان بر است و به چند روز زمان نیاز دارد .

بسیاری از مغازه ها برای سرعت دادن به گشاد کردن کفش اسپری یا روغن مخصوصی دارند . شما به جای این اسپری ها می توانید از اسپری الکل و آب یا روغن های مخصوص کفش چرم کمک بگیرید .

با استفاده از پیاده روی در خانه!

اگر وقت وحوصله انجام هیچ کدام از این کارها رو ندارین،کفشتون رو روزی چند ساعت با جوراب بپوشید وتو خونه راه برید تا کفش فرم پاهای شما رو بگیره ودیگه اذیتتون نکنه.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد