چطور در خانه محلول پاک کننده چرم بسازیم

چطور در خانه محلول پاک کننده چرم بسازیم

یکی از نکاتی که باعث طول عمر کفش‌های چرم می‌شه، مراقبت روتین و دائمی از اون‌هاست، مثلا استفاده منظم از پاک کننده چرم برای نگهداری از اون.

اما اگر واکس‌ یا روغن مخصوص چرم ندارید اصلا نگران نباشید!
تو این مقاله طرز تهیه یک محلول پاک کننده چرم رو بهتون آموزش می‌دیم که هم‌ لکه‌های کفشتون رو از بین می‌بره و هم با چرب کردن چرم، از ترک خوردن کفش جلوگیری می‌کنه!

اما برای تمیز کردن کفشها ابتدا باید نکات زیر را انجام داد وسپس مواد اموزش داده شده رو به کفش هاتون بزنید

پاک کردن گرد و خاک

برای عملکرد بهتر پاک کننده چرم ،توصیه می‌کنیم بعد از هر بار استفاده، خاک کفش را با یک پارچه یا برس نرم بگیرید. به‌این‌ترتیب تمیز کردن آن آسان‌تر خواهد شد. توجه داشته باشید هرگز از برس زبر برای تمیز کردن کفش چرم استفاده نکنید و یا برس را محکم بر روی کفش نکشید زیرا ممکن است سطح چرم کفش را پوسته‌پوسته کند.

جدا کردن بندها

اگر کفشتان بندی است، بهتر است بندها را جدا کنید تا تمام سطح کفش به‌صورت یکدست تمیز شود و همچنین هنگام استفاده از واکس یا جلابخش بندها رنگی نشوند. اگر بندهای کفش کثیف شده‌اند می‌توانید آن‌ها را در یک کیسه توری قرار داده و در ماشین لباسشویی یا با دست بشویید.

استفاده از دستمال مرطوب

یکی از ابزارهای بسیار مناسب برای تمیز کردن سطح کفش استفاده از دستمال مرطوب مخصوص چرم است. دستمال مرطوب علاوه بر بافت بسیار نرمی که دارد، رطوبت و خاصیت پاک‌کنندگی نیز دارد و می‌توان تمام سطوح کفش را با آن تمیز کرد.

لکه‌گیری

اگر کفش چرمی‌تان لکه‌دار شده، تنها با پاک کردن براق نمی‌شود. جهت پاک کردن لکه‌های روی چرم، با یک پارچه نم‌دار مقداری نمک روی سطح چرم بمالید، بدون اینکه خیس شود.

برای ازبین بردن لکه‌های روغنی می‌توانید از نشاسته ذرت و یا پودر تالک استفاده کنید که یکی از مواد تشکیل‌دهنده پودر بچه است. در این خصوص ابتدا مقداری پودر یا نشاسته را روی کفش ریخته و پس از چند ساعت که پودر کاملاً جذب شد، آن را به‌آرامی از روی سطح کفش پاک‌کنید.

مواد لازم برای محلول پاک کننده چرم:

  1. 1/2فنجان سرکه سفید.
  2. 1/4فنجان روغن نارگیل.
  3. 1/4قاشق چایخوری صابون مایع .
  4. چند قطره اسانس معطر (دلخواه).
طرز تهیه:

تمام مواد رو با هم ترکیب کنید وخوب هم بزنید تا تر کیبتون کاملا یکدست بشه.ترکیب رو داخل یک اسپری بریزید وهر بار قبل از استفاده ,ظرف رو تکون بدین.

توجه :قبل از استفاده  روی  محصول ,این ترکیب رو روی  یک نقطه ی غیر قابل رویت از کفش یا کیف چرمتون امتحان کنید.

یادتون نره قبل‌ِ استفاده از محلول، حتما چند قطره از اون رو روی یه تیکه از کفشتون امتحان کنید و بعد تمام کفش رو باهاش تمیز کنید!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد